Pagina's

zaterdag 14 juli 2012

Blue Sea Ombre Nails
















Ik had weer eens zin om te experimenteren met nagellak, daarom kwam ik bij het idee op om 
Ombre Nails te maken. Dit kun je op 2 manieren doen, door laagje voor laagje te stempelen of door je sponsje te lakken en het er in één keer op te stempelen. Ik heb deze keer voor de eerste manier gekozen maar ik ga ze allebei uitleggen. voor deze tutorial heb ik gebruik gemaakt van low-budget producten. Enjoy!


Voor dat je begint is het handig om dit klaar te zetten:

  • 3 of meer kleuren nagellak
  • Een matje, zodat het niet erg is als je morst
  • Een simpel sponsje
  • Nagellak remover
  • Wattenstaafjes & schijfjes
  • Base & Topcoat



Oke, we gaan beginnen. 

Zorg dat je nagels schoon zijn, verwijder eventuele nagellak resten met een wattenschijfje en nagellak remover. Breng  een base-coat aan om je nagels te beschermen.





Knip een klein stukje keukenspons af of gebruik een foundation spons/konad spons. Ik maak gebruik van de laatste. 






Smeer de kleuren nagellak die je wilt gebruiken op je matje.
 kies een kleur waar je mee wilt beginnen en spons deze op je nagel. vervolgens breng je op de helft van de vorige kleur een nieuwe kleur aan, dan herhaal je dit weer totdat je nagel van onder tot boven gesponst is met de gewenste kleuren. simpel toch! 




Deze manier is iets handiger dan de vorige: 


Breng je gewenste kleuren aan op je sponsje en dept het overtollige nagellak af op je matje. Stempel het daarna in één keer op je nagel als je het te fel vind kun je nog wat extra stempeltjes geven. Op deze manier kun je meerdere nagels stempelen zonder dat je extra nagellak op je stempeltje moet doen.


Na het stempelen heb je nogal vieze vingertoppen, maar dit is simpel te verwijderen met je wattenstaafjes en de nagellakremover. Laat daarna je nagels drogen en eindig met een topcoat.  





En klaar zijn je zelfgemaakte Ombre nails!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten